Nikmati Hidup Ini. Ia Indah.

image

Selamat Pagi,

Sambil ‘pekena’ Nasi Lemak Tanglin yang terkenal, minda saya sentiasa ingat pada anda semua.

Semalam, hari ini dan esok saya turun ke lapangan, temuramah pelbagai pihak untuk artikel berkaitan bisnes dan hal banjir.

Semalam, dari awal pagi hingga lewat petang saya di lapangan. Tiba di rumah, dah letih tinggal nak tidur sahaja. Maaf ya, tiba-tiba senyap.

Dalam perjalanan ke Arkib Negara, saya teringat pada tempat ini, dahulu biasa jadi singgahan waktu kerja di MISC.

image

“LIFE IS GREAT, ENJOY IT TO THE FULLEST!”

Sebagai tukang tulis cerita tentang manusia, terlalu banyak perkara yang melintas di depan mata yang pada saya, layak untuk dijadikan berita.

Cuma sayang, pada mata saya tiada kamera. Kalau ada Google Glass, mahu sahaja saya rakam semua detik manis manusia di dunia ini.

Tadi di Jalan Istana, polis trafik bantu penunggang motorsikal yang motornya rosak.

Bukan setakat bantu tolak motor (sesiapa yang merempit tahulah cara kita tolak motor kawan guna kaki) tapi siap ada ‘patrol car’ jadi pengiringnya.

Indah. Pagi saya sudah jadi lengkap melihat tindakan ihsan sesama manusia.

image

Sampai di sini, ada pula busker yang memang hebat.

Nama kumpulannya ‘Aucustica Buskers’.

Mereka mulakan dengan instrumental, kemudian baru nyanyi lagu-lagu lama.

Ada lagu Jeffrydin. Ada juga Saloma (wanita yang nerkaca mata hitam jadi penyanyi).

Ada juga lagu Inggeris.

Ada juga lagu Cina. Tajuknya ‘Pang You’ (kawan).

Sambil makan nasi lemak sedap. Alunan muzik yang lunak. Teringat pula kisah polis trafik tadi (di sini dekat dengan Bukit Aman).

Pagi ini amat indah.

Baik, saya kena pergi dahulu. Destinasi seterusnya, Arkib Negara Malaysia.

Ali Imran
Wartawan Awam

 

Leave a comment